Blog Radikal Google aramalarında üst sıralarda çıkmak - Blog Radikal
Son Yazılar

31 Ekim 2017 Salı

Google aramalarında üst sıralarda çıkmak

0 comments

Google aramalarında üst sıralarda çıkmak için yapılması gerekenler kısaca şöyledir.
Blog yazmaya başladıktan sonra, kimse yazılarımı okumuyor veya benim bloğum, Google aramalarında üst sıralarda çıkmıyor düşüncelerine kapılabilirsiniz. Bu durumun kısaca özeti ya bloğunuz yeni bir sitedir yada sitenizin ve yazılarınızın Seo işlemleri yapılmamıştır. Sitenizin hitini arttırmak için, ilk olarak işe, sitenizde Seo uyumlu bir şablon kullanarak başlayın; ikinci olarak en büyük etken yazdığınız yazılarınız, Seo uyumlu olsun.




Seo kısaca nedir onu belirteyim?

Seo, kelimesinin anlamı İngilizce olarak (Search Engine Optimization)  kelimesini baş harflerinden oluşur.Yani "Arama Motoru Optimizasyonu" demektir.


Seo neden bu kadar önemlidir? 

Sitenizin Seo optimizasyonu iyi yapıldıysa, Google aramalarında üst sıralarda çıkarsınız. Bunun sonucunda sitenizde paylaştığınız içerikler, ilgili kimselere daha çabuk ulaşacaktır. Google bir sitenin hit olmaya başladığını, ziyaretçi sayısının düzenli artışından ve site hakkında yapılan link ve bilgilendirme paylaşımlarından anlamaktadır.


Sitenize Seo uygulamaya başlamak için en uygun zaman bir siteyi yeniden tasarlamayı veya yeni bir siteyi devreye sokmayı düşündüğünüz zamandır. Bu şekilde sitenizi daha yolun en başından arama motorlarına uygun bir şekilde tasarlanmasını sağlayabilirsiniz. Bununla birlikte iyi bir Seo, mevcut bir siteyi de iyileştirmeye yardımcı olabilir.

Site içi Seo nasıl yapılır?

İşte yazımızın en önemli kısmına geldik, "Site içi Seo nasıl yapılır?" konusu. Dilerseniz bu konuyu adım adım inceleyelim ve yazılarınızı da buna göre düzenleyip, Seo işlemlerini yaparak yayınlayalım. Bundan sonra Google aramalarında üst sıralarda çıkmak kolay hale gelecektir.

Site içindeki Seo olayının en başında gelenler (H1, H2, H3) başlıklarının kullanılmasıdır. İlk atılan başlığınız H1 ile başlar, bunu H2 ve H3 alt başlıkları takip eder. Google’nin aradığı en başta ki şey 1 adet H1, en fazla 4 adet H2, en fazla 4 adet H3 olarak yapılanmasıdır.

Site içi bağlantılar

ikinci sıramızda site içi bağlantılar (Link) ler  takip eder. Yazınız bittikten sonra, bu yazınızın bulunduğu sayfayı diğer eski yazılarınızın olduğu bir sayfaya bağlamak için link oluşturmaktır. Benim tavsiyem en az üç tane bağlantı yapın veya en fazla da bazı sitelerde 50 kadar yazar, benim size söyleyeceğim her şeyin fazlası zarardır, buna göre kendiniz sayfa düzenine bağlı kalarak yapılandırmayı oluşturun derim.

Url yapısına dikkat

Başlık atarken, yazınızın anahtar kelimelerinden oluşmasına dikkat edin. Bunun için, anahtar kelime bulucu sitelerden yararlanabilirsiniz veya atmak istediğiniz başlığı Gooogle de bir aratıp benzer başlıklar var mı? ve Google sıralamasında hangi başlığın üst sıralarda çıktığına bakarak onu kullanıma alabilirsiniz. 

Burada ikinci bir konu da eğer siteniz wordpress ise attığınız başlığın url yapısı bozulmadan Google da sıralanacaktır, fakat Blogger, blogspot bir site kullanıyorsanız, koyduğunuz başlıkta Türkçe kelimeler kullanacağınız için; ünlü, ünsüz kelime yapısı olarak url linkinin bozulma olasılığı vardır, bunlara dikkat edin. 

Mesela; benim bu yazımda attığım başlığı bu şekilde yayınlarsam, Google aramalarında kırık link olarak bu şekilde çıkacaktır (http://www.blogradikal.com/2017/10/google-aramalarnda-ust-sralarda-ckmak.html). Bakın bu linkte ünlü harfler yok, bunu bloggerin yazı sayfasının yan tarafında bulunan "Kalıcı bağlantı" kısmında düzenleyin ve bağlantının bu şekilde olmasını sağlayın (google-aramalarinda-ust-siralarda-cikmak). Doğrusu budur ve Google aramalarında üst sıralarda çıkmak için bir puan daha kazandınız.

Anahtar kelime yoğunluğu (keyword density)

Yazılarınızda anahtar kelime yoğunluğuna dikkat ediniz. Benim her yazımda yaptığım bir uygulamada, attığım her başlığı, yazımın başında mutlaka kullanmaktır. Bu da sizi Google aramalarında üst sıralara taşıyacaktır. İçeriğimizin ilk paragrafında ve son paragrafında mutlaka ana anahtar kelimemizi kullanmaya özen gösterin. Daha faza anahtar kelimeler seçerek bunları yazılarınızda (kalın, italik, renkli, altı çizili vb.) gibi varyasyonlarda kullanın.

Resimler ekleyin

Sitenizde yazdığınız tüm yazılara resim eklemeyi ihmal etmeyin ve imkan varsa birden fazla resim ekleyin ve bunların yazınızla alakalı olmasına özen gösterin. Google arama botları yazıların hangi konuda olduğunu pek anlayamazlar, bunu için resimler çok önemlidir. Eklediğiniz tüm resimlere etiketlemeyi ihmal etmeyin yani eklediğiniz bir resme başlık koyun, ikinci bir alternatif alt başlık da ekleyin.

İçerik kelime sayısı 

Başladığınız bir yazı ne kadar kelime olarak uzunsa, bloğunuz Google arama motorunun en beğendiği bir site olma yolunda demektir. Bir yazı en az 300 kelime ile 500 arasında olmalıdır. Bunun altında ki bir kelime sayısına ait yazı pek değer kazanmaz. Eğer diğer popüler sitelerle bir yarışa girmek istiyorsanız, özgün içerik, uzun bir yazı, grafik ve resimlerle donatılmış bir içerik ve anahtar kelime yoğunluğu fazla bir yazı yazın.

Referans Bağlantılar

Referans bağlantılar kullanın. İçeriklerinizi yazarken başka güçlü ve özgün içerik üreten sitelerden örnekler vererek bunlara link bağlantıları verin eğer örnek aldığınız siteler güçlü bir site değilse bunlara verdiğiniz bağlantıları ( nofollow) olarak kullanın derim.

Etiketler kısmının eklenmesi

Son olarak, yazınızı bunlara bağlı kalarak yapılandırdıktan sonra, (Etiketler) kısmını açarak, yazınızın içinde ki anahtar kelimeleri bularak, bunların arasına virgül atarak yazmak kalıyor. Bu şekilde yazılmış bir yazının size dönüşü, Google arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmanız için büyük bir imkan sağlayacaktır.

Etiketler: google, üst sıra, yazı, seo, 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder